- DEJTING -


Idag är en ganska så tung dag med mycket tankar som slåss om uppmärksamhet.

Jag försöker gå uppåt, bokar veckorna fulla av olika aktiviteter och planerar in saker som jag velat göra länge. Nya människor och hela tiden ett steg utanför trygghetszonen. Jag vet att det är bra för mig, men det är en jobbig bit att gå för att komma framåt! Har dessutom vågat mig på att bokat in två dejter i helgen, eftersom jag borde försöka ta mig ut på "marknaden" igen. Känna hur det är att leva och känna hjärtat slå.

Däremot så kämpar jag mot att tänka på henne, på allt som hade kunnat bli vårt - Om hon inte hade varit så trasig, rädd och velig. Problemet är väl att jag inte riktigt vet om jag har förlorat spelet eller inte, eftersom hon fortfarande inte är säker på vad hon vill. Vad jag vill verkar spela mindre roll och jag har sedan länge passerat gränsen för normal självbevarelsedrift. Jag vet att jag borde avskriva alla chanser, att jag är bättre och inte att det helt enkelt inte är värdigt att gå runt och vänta. Men mitt underligare hjärta fortsätter att slå, trots allt...

Så, istället försöker jag att lösa det genom att gå på dejt... Två dejter till och med, eftersom det inte är någon idé att fega när man väl är på gång? Eller hur? När jag och min förra flickvän träffade varandra, så uppdagades problemen relativt snabbt och vi fick aldrig riktigt någon bra period av "wine and dine" - Ni vet när man ägnar en massa tid i början av en relation åt att bara äta och dricka gott i varandras sällskap. Jag saknade alltid att vi aldrig riktigt dejtade innan vi blev tillsammans och att vår relation dessutom medförde en del drama, som så ofta i Stockholms gayvärld. När vi väl landade på fötterna så dök en massa andra saker upp och vi föll lite ur kurs = No wine and dine.

Därför känns det extra spännande att ge sig ut i dejtingsvängen igen, med två helt olika kvinnor och helt olika koncept:

- Den galna blondinen och jag ska gå ut och dricka champagne, det kommer bli höga klackar (Eftersom vi vid ett annat tillfälle gemensamt klubbat detta som en hederssak) korta kjolar och förhoppningsvis många skratt. Låg nivå på skämten och förhoppningsvis en hel del flört.

- Den exotiska amerikanskan och jag ska gå på långpromenad med hennes hund, eftersom hon är en Cali-gal så är kyla och snö fortfarande lite magiskt och jag har utlovat både hembakad och varm choklad i termos. (Vi kan säga att jag är en blandning mellan Martha Stewart, Violett i Bound och en bibliotekarie) Funderar på hur det där med språket kommer att klara sig, hon är nämligen otroligt rapp och sist vi var ute och fikade så blev jag tillslut alldeles trött i munnen av att hänga med hennes tempo - På engelska.

Sen kan det bli pannkaka på andra sätt också, jag kommer kanske sitta där och tänka på henne som jag lämnat bakom mig och inse att jag inte alls är redo för att uppfinna mig själv igen. Men jag måste våga chansa och testa hur det känns igen... Kanske kommer jag att grina hela natten efteråt, men då får det vara så. Hellre att känna och sörja, än att begränsa sitt liv på grund av rädsla.

Sen kanske det finns en hel del av er där ute som har en massa moraliska betänkligheter angående att dejta flera samtidigt? Jag tycker inte att det är fel, så länge man är ärlig och inte missleder någon.

Sen hann jag förlora en budgivning också, vilket innebär att jag nu har budat på och förlorat 12 lägenheter hittills. Lägenhetspriserna är verkligen helt galna just nu och när priserna börjar landa på 60 000 kr / kvadrat så tycker jag inte att det är värt det. Fortsättning följer, i jakten på ny lägenhet och dejtingdjungeln. Snart adderar jag ett nytt jobb till den här bloggen också, missa inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0