- NEW FACE, OLD SOUL -


Ni som varit med sen tidigare kanske minns det där samtalet jag och min gamla blogg hade? När jag efter en lång tids försumning och frånvaro valde att stå för mina misstag och be om ursäkt för när jag gjort fel. Om inte, så lät det så här:

"Hej, jag vet att det var ett tag sen vi hördes av. Jag ville bara att du skulle veta att jag tänker på dig och att jag inte vet vart det blev fel... Ska vi försöka igen? Du och jag? Hör av dig om du fortfarande vill prata, du vet vart jag finns.

Så skulle ett samtal mellan mig och min blogg kunnat se ut - Det där samtalet man ibland har (Det vill säga; om man är intresserad av en framtida relation) efter att ha tappat kontakten ett tag... I min fantasi skulle vi först ha hållit oss på varsin kant, försiktigt avvaktandes, för att till sist falla i varandras armar och gråta ut. Riktigt ordentligt med snörvliga näsor och mascarastrimmor längst kinderna."


Efter det samtalet så gjorde vi ett ordentligt försök för att få vår relation att fungera igen. Vi gav varandra mer kvalitetstid, jobbade med att lära oss att kommunicera på ett bättre sätt och att värdesätta varandra för de vi är. Men någonstans så visste vi väl hela tiden att för mycket hade sagts och gjorts. Men framförallt att det vi kände hade förändrats över tiden och att känslorna mer övergått till vänskap än någonting annat. Att det var dags att gå vidare.

Så, vi gjorde slut. Tvärt av.

Visst kändes det tomt ett tag efteråt, det gick inte en dag utan att jag kände en stark saknad i kroppen. Frustration över allt jag inte längre kunde berätta och dela med mig av, eftersom detta ändå var någon som fått veta allt om mig under nästan ett års tid. Förvisso mer eller mindre i perioder.

Därför ville jag träffa någon ny, därför behövde jag träffa någon ny. Därför att mitt liv aldrig tycks stagnera, normaliseras eller upphöra att förvåna mig eller min omgivning. Så där för är jag här, i ny förpackning. Kanske lite ärligare, lite vassare och hårdare. Men fortfarande ödmjuk.

2008 fick mig att omvärdera i princip hela min värld av föreställningar och förutfattade meningar. Vad som är rätt och fel, vart lagen tar över och var fördömande sätter gränser. Och det är om allt detta som jag ska berätta mer om, hur jag valde kärleken och därigenom den svåra vägen.

Välkommen.


Kommentarer
Postat av: Hon som tittade in

Vad var adressen till din gamla blogg? Minns inte riktigt :S

Men bad jag dig återkomma om du skulle börja skriva igen så måste jag verkligen ha gillat det du skrev/sättet du skrev på, så självklart vill jag göra dig sällskap!

Ser fram emot att läsa och är glad över att få vara med från början.

2009-01-05 @ 00:35:10
URL: http://kungligtknasig.bloggagratis.se
Postat av: Julia

härlig blogg!

2009-08-08 @ 01:04:55
URL: http://www.sogay.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0